|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pequ
Admin

Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 19:24, 12 Kwi 2008 Temat postu: Mitsubishi Lancer Evo VIII |
|
|
Evolution VIII został po raz pierwszy pokazany w Europie w czasie 60 targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2003 roku. Model ten jest owocem 42 letniej tradycji Mitsubishi w sportach motorowych, wliczając w to pięć tytułów mistrzowskich w Rajdowych Mistrzostwach Świata – czterech zdobytych w kategorii kierowców i jednego w kategorii producentów. Nowy Mitsubishi Lancer Evolution VIII to najbardziej doskonała konstrukcja sportowej wersji Lancera, od momentu debiutu tego samochodu w 1992 roku.
Główne zmiany, które wprowadzono do obecnego modelu obejmują:
- nowy system kontroli poślizgu w zakręcie Super AYC (Active Yaw Control)
- nowa linia nadwozia opracowana przez Olivier’a Boulay, stanowiąca nawiązanie do linii wszystkich modeli produkowanych przez MMC.
- poprawa aerodynamiki wielu elementów nadwozia
- modyfikacje parametrów silnika
- nowa, sztywniejsza konstrukcja karoserii
- zmodernizowane zawieszenie
Lancer Evolution to jedno z najbardziej cenionych aut w rajdowej grupie N (udział w ponad 80 % rajdów na całym świecie). Każda kolejna "ewolucja" stanowi doskonałe połączenie cech, jakie posiadają samochody seryjne i rajdowe konstruowane przez Mitsubishi Motors.
Mitsubishi Lancer Evolution VIII - Mitsubishi Od 2004 roku Evolution VIII po raz pierwszy jest dostępny w całej Europie z nową fabryczną homologacją oraz pełnym pakietem gwarancyjnym - takim samym, jaki przewidziany jest dla wszystkich innych modeli w sieci dealerskiej Mitsubishi na świecie.
Lancer Evolution VIII napędzany jest zmodyfikowaną 2-litrową, 16-zawodową jednostką napędową Mitsubishi DOHC z czterozaworową głowicą, dwoma wałkami rozrządu, turbosprężarką i intercoolerem. Silnik nosi fabryczne oznaczenie ECI-MULTI 4G63. W europejskiej specyfikacji rozwija moc 195 kW ( 265 KM) przy 6,500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 355 Nm (36.2 kg-m) przy 3,500 obr/min.
Nowa konstrukcja turbosprężarki pozwoliła na optymalne wykorzystanie mocy w zakresie najczęściej wykorzystywanych obrotów: 3,000/4,000 obr/min. Pozwala to na osiąganie znakomitych przyspieszeń na poszczególnych biegach:
- 30 - 70 km/h (3 bieg): 5,2 sek.
- 60 – 100 km/h (4 bieg): 5,6 sek.
- 120 – 140 km/h (5 bieg): 4,4 sek.
źródło: motonews.pl
Kolejne autko z tych "wspaniałych" przez duże "w". Cud, miód i malina... Wielki konkurent Subaru WRX STi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|