|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł9315
Moderator
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 18:04, 19 Kwi 2008 Temat postu: Trabant |
|
|
Trabant - samochód produkowany w latach 1957 - 1991 w fabryce VEB Sachsenring Automobilwerke w Zwickau (założonej w 1902 r. przez Augusta Horcha) w Niemieckiej Republice Demokratycznej.
Samochód Trabant był rozwinięciem i kolejną wersją taniego i małego samochodu osobowego P-70 Zwickau, produkowanego w tych zakładach od 1955 r. W tym właśnie samochodzie po raz pierwszy zastosowano karoserię z tworzywa sztucznego Duroplast (a poza tym inne rozwiązania techniczne, kontynuowane w następnych modelach: dwusuwowy małolitrażowy silnik, duże szyby, stosunkowo pojemne wnętrze, itp.). Kolejną wersją tego modelu był samochód P-50, który w 1958 r. nazwano trabantem (dla uczczenia wystrzelenia w ZSRR sputnika - niem. trabant). Po wersji P-50, w latach 1958-1989 produkowano jeszcze modele oznaczane jako P-600 i P-601. Model P-600 był jedynie rozwinięciem technicznym modelu P-50 (silnik o pojemności 600 cm³), natomiast wprowadzony w 1964 roku model 601 był bardziej przełomowy. Wprowadzony nową stylizację nadwozia (wzorowaną na samochodach produkowanych w USA), oraz później kolejne, ważne zmiany takie jak: Instalacja elektryczna o napięciu 12V, tylne zawieszenie oparte na sprężynach i poprzecznych wahaczach, Przekonstruowana pompa hamulcowa, elektroniczny zapłon bezobsługowy, nowej konstrukcji felgi, ogrzewana tylna szyba, światło przeciwmgłowe i wsteczne, zagłówki siedzeń przednich oraz bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. W latach 1989 - 1991 produkowano ostatnią wersję trabanta - model 1.1. Był on wyposażony w czterosuwowy silnik od Volkswagena Polo - stąd ich popularna nazwa Trampolo (lub Trapolo). W sumie wszystkich modeli Trabanta wyprodukowano w Zwickau w liczbie 3 051 485 samochodów.
Wykorzystanie tworzyw sztucznych do budowy nadwozia podwyższyło jego odporność na korozję. Okazało się także, że karoseria z duroplastu ma podwyższoną wytrzymałość na zgniatanie, co jest korzystne w codziennej eksploatacji samochodu. Zwiększenie odporności idzie w parze z bezpieczeństwem. Testy zderzeniowe przeprowadzone w latach dziewięćdziesiątych wykazały, że jego strefa zgniotu, przy prędkości 55 km/h w zderzeniu czołowym, wyniosła 32 cm, podczas gdy dla np. cinquecento jest ona prawie dwa razy większa; wynika z tego wbrew mniemaniu niektórych, że Trabant stanowił mniejsze zagrożenie w razie wypadku, niż inne auta tych rozmiarów. Należy również dodać, że w razie wypadku duroplast nie zapalał się, gdyż jego temperatura topnienia jest zbliżona do temperatury topnienia aluminium.
Trabanty produkowane po 1989 r. z czterocylindrowymi silnikami czterosuwowymi od Volkswagena Polo o pojemność 1043 cm³,o mocy 29 kW (39,5 KM), miały znacznie lepsze osiągi. Oprócz zwiększenia pojemności silnika, wprowadzono także inne zmiany – resory piórowe zamieniono na kolumny McPhersona, zbiornik paliwa został umieszczony pod bagażnikiem (w modelu 601 był umieszczony pod maską). Rozstaw śrub kół uległ też znacznym modyfikacjom (przystosowanie do standardu europejskiego). Przednie hamulce bębnowe zastąpiono tarczowymi. Wprowadzono też kilka zmian związanych ze stylistyką pojazdu – nowa deska rozdzielcza, inny kształt (teraz metalowej) maski przedniej , lamp tylnych w których zintegrowano światło przeciwmgielne i cofania , nowy "grill" oraz plastikowe zderzaki.
Źródlo: wikipedia.pl
coraz bardziej popularne staje sie tuningowanie trabantów jak tu np:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pequ
Admin
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Sob 20:35, 19 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Jeszcze czasem się je widuje na ulicach A co do tego tuningu to opiera się na tym, że auto jest tanie. Dzięki temu młodzi zapaleńcy tuningu zaoszczędzają na części, błyskotki, farby i akcesoria różnego typu
Ale to 2 zdjęcie wydaje mi się, że jest to grafika komputerowa a nie rzeczywiste zdjęcie. Dziwne kształty ma i w ogóle jest zbyt sztuczny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pequ dnia Sob 20:37, 19 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł9315
Moderator
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 11:04, 20 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Tak to jest grafika ale na niej oparty jest taki sam autentyk ale niestety nie znalaz?em jego zdj?cia ;[
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pequ
Admin
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 18:29, 22 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Ja bym był raczej za takim tuningiem poczciwego Trabancika:
I jak??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rybak93
User
Dołączył: 07 Kwi 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:15, 24 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Taki trabant to już normalnie lepszy niż najlepszy samochód
oglądacie serial 39 i pół ? tam koleś ma fajnie zrobionego fiata 125p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pequ
Admin
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 17:22, 24 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
To jest Kazik "THE MONSTER" Bardzo interesujący design, trzeba założyć nowy temat o fiacie 125p i 126p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|